Search This Blog

klik sekali dapat duit sekali.. :)

jom klik lagi.. :D

http://www.churpchurp.com/nwarismail/share/churpchurp-invite

Sunday 27 November 2011

Apakah kita???


Apakah kita???

Assalam & selamat petang semua.. Alhamdulillah syukur kepada Ilahi kerana masih mengurniakan diri ini nkmat utk trus dinikmati:)
Hari ini nak bincang pasal diri kita...
Apa usaha kita untuk hari ini??? adakah kita sudah berjaya melakukan pelbagai usaha untuk menjadi hamba yang melaksanakan segala perintahNya atau hanya hari ini dengan nywa yang di beri kita hanya mensia siakan nikmat itu untuk terus lalai di dalam nikmat dunia.Sy tujukan semua ini kepada diri saya sendri.:)

Usah gusar wahai saudara seIslam ku..masih ada msa untuk kita bangun..laksanakan segala apa jua yg di perintahkan..tinggal apa jua yg di larang.Jangan malu untuk melaksanakan kebaikan:
Kenapa orang sekarang malu utk melakukan kebaikan tapi berbangga utk melakukan kejahatan???

Wahai belia2 Islam... janganlah kalian terus hanyut dalam arus dunia.Saya berpesan semua ini utk diri sy.Sy tau kita semua tidak sempurna..namun perubahan itu boleh di lakukan sedikit demi sedikit.betul X? 

saya nak gunakan ayat2 ni..:
-untung seorang rupawan itu andai peribadinya di hiasi kekuatan iman,
-untung seorang hartawan itu andai dia infakkan hartanya kejalan Allah
-untung seorang anak muda andai dia menghabiskan msa mudanya mencari ilmu yang mana ikhlas berjihad kerana Allah.
Ada satu hadis: 
Nabi berkata:'Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa paras kamu,atau warna kulitmu.Tetapi Allah memandang kepada hati(ikhlas) dan amalan amalan kamu.... (hadis Qudsi)

Apa yang penting,dalam apa jua kita lakukan,ingat..ikhlas kerana Allah.

Teman teman...dalam seharian kehidupan kita,senang atau susah..Tanamkanlah kalimah LA ILAHA ILLALLAH dalam hati kalian.ucapkan lah seikhlas hati..sebab kita xtahu bila kita akan di panggil Ilahi...moga kita dirahmati Allah... :)
ucpkanlah seikhlas hatimu:D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...